Психология және коррекциялық педагогика кафедрасы

Кафедраның тарихы 1993 жылы «Психология» мамандығының 1991 жылы ашылуына байланысты екі кафедраға бөлінген Өскемен педагогикалық институтындағы психология кафедрасының бай тарихынан тұрады.

Жалпы психология кафедрасын профессор, м. ғ. к. Соклаков Анатолий Федорович басқарды. Қолданбалы психология кафедрасын Ладзина Наталья Алексеевна басқарды. 2015 жылы кафедралар біріктірілді.

Әр уақытта кафедраны Бекбаева Малика Фархатқызы, Кукина Юлия Евгеньевна, Тұрарова Гүлназ Укметбекқызы, Тюлюпергенева Раушан Жомартқызы, Стельмах Светлана Александровна, Мацкевич Ирина Константиновна, Коккозева Кульчария Шамильевна, Ковалев Сергей Эдуардович, Ерментаева Ардах Ризабековна басқарды, Әубәкірова Жанат Қанашқызы.

Кафедра үшін дамуға зор үлес қосқан тұлғалар: Рескина Сталина Ефимовна, Акашев Амангелді Байназарұлы, Карамуратова Раиса Бешибайқызы.

Кафедраның дамуы мамандықтар мен білім беру бағдарламаларының дамуымен байланысты.

1991 жылдан бастап білім беру, денсаулық сақтау, сот істері және құқық қорғау органдары, аймағымыз бен Қазақстанның кәсіпорындары мен ұйымдары үшін 3 000-нан астам психолог дайындалды. Көптеген түлектер алыс және жақын шетелдерде жұмыс істейді. 

2004 жылы кафедра базасында «Дефектология» мамандығы ашылды. Оқыту бірден 4 білім беру траекториясы бойынша жүргізіледі: олигофренопедагогика, сурдопедагогика, логопедия, тифлопедагогика.

Аймақтың денсаулық сақтау саласы, ТЖМ үшін психологтарға деген қажеттілігі 2019 жылы ББ клиникалық психологиясын ашу қажеттілігіне әкелді.

2023 жылы педагогикалық білім беруді жаңғырту жобасы аясында жаңа білім беру бағдарламасы ашылды: Эргопедагогика және Ерте қолдау педагогикасы. Мұндай бағдарламалар өңірдің ерекше қажеттіліктері бар балаларды ерте араласу және сүйемелдеу үлгілерін, балалар мен ересектердің функционалдануының халықаралық классификатор бағытында эрготерапиялық сүйемелдеу үлгілерін дамытатын мамандарға деген қажеттіліктеріне жауап болды.

Кафдраның дамуы-бұл ғылыми зерттеулердің дамуы. Кафедрада этнопсихология, отбасылық психология, даму психологиясы, құқықтық психология, саяси және әлеуметтік зерттеулер, арнайы педагогикалық зерттеулер мәселелерін теориялық және қолданбалы түсіну және дамыту әзірленуде.

Кафедраның ерекшелігі жұмыстың қолданбалы бағытында көрініс табады. Оқытушылардың көпшілігі ұйымдық психология, Психологиялық кеңес беру және психотерапия, арнайы түзету педагогикасы, логопедия, білім беру психологиясы саласындағы практиктері. «Зияткер» және «Dana Bala» ғылыми-практикалық орталықтарының жұмысын қамтамасыз ету кафедраның эксклюзивті мамандарының қызметімен байланысты.

Кафедра Тәуелсіз Қазақстан кезеңінде алғашқы республикалық олимпиадалар, психологияның алғашқы фестивальдері, «CliDePsy» апталықтарын  кафедра ұйымдастырды.

Бекбаева Малика Фархатовна

Психология және коррекциялық педагогика кафедрасының меңгерушісі

Психология және коррекциялықу педагогика кафедрасы ел ішінде де, шетелде де бірқатар жетекші ұйымдармен және оқу орындарымен жемісті ынтымақтастыққа ие. Біздің әріптестеріміздің қатарында БҰҰ ЮНИСЕФ балалар қоры, Еуропадағы қауіпсіздік және ынтымақтастық ұйымы (ЕҚЫҰ), адам құқықтары және заңдылықты сақтау жөніндегі қазақстандық бюро, Қазақстан Республикасының Адам құқықтары жөніндегі уәкілі, Қазақстан Республикасының алдын алу тетігі, сондай-ақ Израильдік зерттеу тобы бар.

Біз сондай-ақ өз қызметімізде Дюссельдорф «IhIWENT» біліктілікті арттыру институты, Кельндегі неміс басқару кадрларын өзгерту институты, Италиядағы Лакуила университеті, Португалиядағы Порту Университеті және Бехтерев атындағы Санкт-Петербург институты сияқты алыс шетелдегі жетекші университеттермен белсенді жұмыс атқарады.

Кафедра жетекшілері - көрнекті ғалымдар, психология ғылымдарының докторлары. Кафедраның адами капиталын жоғары білікті оқытушылар мен зерттеушілер, соның ішінде кандидаттар мен ғылым докторлары құрайды. Мамандықтар мен білім беру бағдарламаларын дамыту психологиялық қызмет, ұйымдастырушылық психология, психикалық денсаулыққа бейімділігі бар медициналық психология сияқты қолданбалы психология саласындағы білім беру бағдарламаларын (БББ), сондай-ақ сот сараптамасы мен құқықтық зерттеулерді қоса алғанда, құқықтық психологиядағы мамандандыруды қамтиды. Дана бала орталығында жүзеге асырылатын сүйемелдеу, коррекция және балалар терапиясы саласындағы әдістер мен бағдарламаларды дамытуға көп көңіл бөлінеді. Кафедра ғылыми мектептерді белсенді қолдайды, оқыту ерекшеліктерін дамытады, олимпиадалар, фестивальдар, апталар және басқа да білім беру іс-шараларын ұйымдастыруға қатысады (Кукина Ю.Е., Тоқтарбекова к. т., Канапиянова К. Д.).

Сондай-ақ, кафедраның елеулі жетістігі логопедиялық практиканы дамыту (Стельмах С.У, Байчинов Р. Т.), сурдокабинеттермен және сыныптармен ынтымақтастық (Камзина А.) болып табылады. Психофизиологиялық зерттеулерді қолдану (Барабанова Е.И., Мацкевич И. К., Смаилова Ж. У) және БКБ, ЭЭГ, Полиграф сияқты әртүрлі әдістерді қолдану практикасы да негізгі жетістіктердің бірі болып табылады. Кафедра сонымен қатар 2001 жылдан бастап консультациялық зертханамен белсенді айналысады. Кафедра жұмысының маңызды бағыты әскери және қарулы күштер психологиясы саласындағы тығыз байланыстар (Ж.М. Ақанова, Р. Ж. Тюлюпергенева), сондай-ақ балалар контентін, құқықтық қорғалуын және балалар туралы қазақстандық баяндамаларды әзірлеуді қоса алғанда, сараптамалық зерттеулер бағыты болып табылады.

Психология және коррекциялық педагогика кафедрасының тәрибелік қызметі алдағы оқу жылына жасалған тәрибелік жұмыстар жоспарымен сәйкес жүргізіледі.

Кураторлар жыл сайын мәдени-көпшілік шаралардың жобаларын жасайды. Өткізілген іс-шаралар тәлімгердің журналына тіркеледі. Кафедра оқытушылары студенттердің өзін-өзі басқаруына, сабақтан бос уақытындағы студенттердің қоғамдық өміріне, және де студенттердің салауатты өмір салтына ерекше көңіл боледі. Студенттер белсене қатысатын салауатты өмір салты жайлы кураторлық  сағаттар өткізіледі.

Діни экстремизм профилактикасы бойынша, ол неге әкеліп соқтыратыны туралы мысалдармен әңгімелесулер жүргізіледі.

Одан басқа оқытушылармен және студенттермен жемқорлыққа қарсы күрес пен әр түрлі заң бұзушылықтар туралы кураторлық сағаттар жүргізіледі.

Оқытушылар мен студенттер факультет, университет, қала, облыс, республиканың деңгейінде өткізілетін қоғамдық шаралар мен конкурстарға жиі қатысып, жүлделі орындарға ие болады. 

2019 жылдан бастап кафедра екі ғылыми бағыт бойынша жұмыс істейді:

- «Көпмәдениетті кеңістіктегі субъектілердің өзара іс-қимылының, мінез-құлқының және дамуының әлеуметтік-психологиялық детерминанттары»,

- «Әлеуметтік және білім беру ортасын дамыту психологиясының өзекті мәселелері».

Жаһандану дәуірінде қазіргі ұрпақтың қалыптасуының маңызды факторларының бірі тарих пен тарихи сананың құндылығын қалыптастыру болып табылады. Қоғамдық сананы жаңғыртудың, бәсекеге қабілеттілікті, прагматизмді дамытудың, ұлттық бірегейлікті сақтаудың, білім культі мен азаматтардың санасының ашықтығын насихаттаудың маңыздылығы атап өтіледі. Бұл қасиеттер қазіргі қазақстандықтың негізгі бағдарларына айналуы тиіс. Көпшілікке психологиялық білімді енгізу және адам өмірінде көрінетін әлеуметтік-психологиялық құбылыстарды түсіндіру қажеттілігі артады.

Мәлімделген өзгерістер мен жаңартулар контекстінде ұлттық сананы қалыптастыру, ғылыми-теориялық әлеуетті арттыру және жаңғырту, ғылыми зерттеулерді зерттеуді жүйелі тереңдету және кеңейту, ғылыми деректер банкін толықтыру, іргелі және қолданбалы зерттеулер жүргізуді жалғастыру жөніндегі жұмысты жүйелі және мақсатты түрде жүзеге асыруға қабілетті кәсіпқойлар, құзыретті мамандар талап етіледі.

ҒЗЖ тақырыптары кафедра қызметінің барлық бағыттарын және оқытушылардың жекелеген салалардағы мамандануын қамтиды.

ҒЗЖ жоспарына сәйкес кафедрада мынадай іргелі және іздестіру ғылыми зерттеулер әзірленеді:

* психологиялық зерттеу әдістемесі;

* адамның моральдық санасы және құндылық-семантикалық бағдарлары;

* өмір жолының барлық кезеңдерінде тұлғаны дамыту;

* төтенше жағдайдағы тұлға;

* интернационалдандыру және жаһандық аккультурация жағдайындағы тұлға мен этностар;

* жеке тұлғаны тәрбиелеу мен дамытуға жағдай жасау;

* қазіргі білім беру жағдайында мамандарды «екіжақты» даярлау мәселелері туралы;

* инклюзивті білім;

* мүмкіндігі шектеулі балаларды түзету, оқыту және тәрбиелеу мәселелері;

* әр түрлі өмірлік кезеңдерде кәсіби бағдар беру; • онлайн психологиялық өнімдерді әзірлеу.

Зерттеудің мақсаты: «Рухани Жаңғыру» бағдарламасын іске асыру кезеңінде әлеуметтік-психологиялық құбылыстарды интегралды зерттеу, мониторинг жүргізу.

Осы мақсатқа жету үшін келесі міндеттер қойылды:

- ҚР дамуының қазіргі кезеңіндегі әлеуметтік-психологиялық құбылыстар проблемасын зерделеудің жай-күйі мен үрдісін анықтау;

- «Рухани Жаңғыру» бағдарламасын іске асыру кезеңінде әлеуметтік-психологиялық құбылыстардың көрінуінің этнопсихологиялық аспектілерін талдау;

- дамудың қайшылықты сәттерін айқындау мақсатында "Рухани Жаңғыру" бағдарламасын іске асыру кезеңіндегі әлеуметтік-психологиялық құбылыстардың динамикасын эмпирикалық зерттеу;

- "Рухани Жаңғыру" бағдарламасын іске асыру кезеңінде Қазақстанда әлеуметтік-психологиялық құбылыстардың көрінісін үйлестіру және оңтайландыру бойынша практикалық ұсынымдар әзірлеу.

Бакалаврлар, магистранттар үшін жаңа оқу жоспарлары мен бағдарламаларын іске асыру жалғастырылды; инновациялық оқу-әдістемелік кешендер іске асырылуда, студенттер мен жас ғалымдардың ғылыми-зерттеу қызметін қолдау жүйесі белсенді дамуда.

Зерттеудің теориялық нәтижелері қоғамдағы жеке адаммен және топтармен психологиялық жұмыста тәжірибеде үнемі сынақтан өтеді, психология саласындағы ШҚО инновациялық білім беру бағдарламасының мазмұнына айналады, білім беру процесінде қолданылады және білім беру жүйесінің тәжірибесіне енгізіледі. Алынған деректерді талдау және жалпылау және оларды практикалық жұмыста қолдану оқу жоспарлары мен бағдарламаларын үнемі түзетуге, яғни кафедра мамандарының теориялық және ғылыми-практикалық қызметінің нәтижелерін оқу процесіне енгізуге мүмкіндік береді.

Ғылыми жобалардың бағыттарын таңдау саясаты келесідей:

  • әрбір жобаны әзірлеушінің жеке қызығушылығы мен тәжірибесі, қажетті құзыреттердің болуы;
  • әлеуметтік-гуманитарлық ғылымды дамытудың басым бағыты;
  • әлеуметтік сала үшін мәселелерді шешудің маңыздылығы;
  • білім беру мекемелерінің әлеуметтік сұраныстары, қоғамның сұраныстары;
  • білім алушылар мен магистранттардың мамандануын, ғылым мен білім берудегі заманауи трендтерді, қарастырылып отырған проблемалардың жаңалығы мен өзектілігін ескеру;
  • зерттеу жүргізу үшін практика базасының болуы. кафедраның қолда бар жабдықтарына бағдарлау;
  • материалдық қолдаудың болмауынсыз мәселені қолайлы мерзімде шеше алмау;
  • нәтижелердің жаңалығы мен прогрессивтілігі;
  • мәселені шешудің шындығын қолда бар зиянның мүмкіндіктеріне, кадрлардың, материалдық-техникалық базаның және басқа да қажетті ресурстардың болуына сүйене отырып шешу.

 

 

 

 

Ғылыми және сараптамалық кеңестерге қатысу:

Профессор, психология ғылымдарының кандидаты И.К. Мацкевич:

- ШҚО кәмелетке толмағандар соты жөніндегі мамандандырылған сотының жанындағы Сараптамалық кеңестің сарапшысы (Отбасын және отбасылық жағдайды бағалау стандарттарын әзірлеу, мамандардың қорытындыларын сараптамалық бағалау);

- Назарбаев университеті және Финляндия HAMK университетімен бірлескен ҚР БМ педагогикалық білім беруді жаңғырту жобасының сараптамалық кеңесінің мүшесі;

- БҰҰ ЮНИСЕФ балалар қорының аккредиттелген ұлттық сарапшысы;

- ЕҚЫҰ аккредиттелген ұлттық сарапшысы.

Профессор, психология ғылымдарының кандидаты С. А. Стельмах:

- Назарбаев университеті және Финляндия HAMK университетімен бірлескен ҚР БМ педагогикалық білім беруді жаңғырту жобасының сараптамалық кеңесінің мүшесі;.

Қауымдастырылған профессор, психология ғылымдарының кандидаты Ю. Е. Кукина:

- Ресей Федерациясының арт-терапевтік қауымдастығының мүшесі, «Мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған «Ақ Ниет» мектеп-интернаты» КММ Қамқоршылық кеңесінің мүшесі.

Қауымдастырылған профессор, психология ғылымдарының кандидаты Е.И. Барабанова - Еуразиялық полиграфологтар қауымдастығының мүшесі (Алматы қаласы)

 

 

Жобаларды орындау:

- «Құқықтық саясатты зерттеу орталығы» қоғамдық қорымен (LPRC) шарт бойынша «Қазақстан Республикасындағы отбасылардағы балаларға қатысты зорлық-зомбылықтың алдын алу және оған ден қою жүйесі: функционалдық талдау әдіснамасы» жобасы (2023 ж.)

- ҚР БҒМ және Халықаралық Қайта Құру және даму банкінің (Финляндия, қолданбалы ғылымдар университеті) Қазақстан Республикасында педагогикалық білім беруді жаңғырту және педагог кадрларды даярлау жөніндегі «Педагогикалық білім беру әлеуетін күшейту» жобасы (2022 ж.)

- ҚР БҒМ «Қазақстан балалары» ұлттық баяндамасы (Балалардың құқықтарын қорғау комитеті) (2022 ж.)

- Көші-қон процестеріндегі Балалардың құқықтарын қорғау (БҰҰ ЮНИСЕФ Балалар Қоры және сана Сезім ҚҚ) (2022 ж.)

 

 

 

 

 

 

Рецензиялау, сараптама:

Психология және коррекциялық педагогика кафедрасының профессорлары мен оқытушылары әртүрлі ғылыми жобаларда, ғылыми-әдістемелік әдебиеттерде және ғылыми зерттеулерде рецензенттер мен сарапшылардың рөліне белсенді қатысады.

Профессор С. А. Стельмах «Атамекен» Қазақстан Республикасы Ұлттық Кәсіпкерлер палатасының жобасы аясында республикада алғашқы Кәсіби стандарт әзірледі: «Денсаулық сақтау саласындағы маман-психолог» (2018 ж.). Сондай-ақ, 2022 жылы С.А. Стельмах ҚР ҰӘҚ білім мазмұнын сараптаудың республикалық ғылыми-практикалық орталығы арнайы мектептер үшін жаңартылған мазмұндағы оқу әдебиеттеріне сараптама жүргізу үшін сарапшы ретінде тартылды.

Профессор И. К. Мацкевич Қазақстандағы БҰҰ ЮНИСЕФ Балалар Қорының бағдарламасына кіретін сот төрелігі жүйесін нығайту және балалардың құқықтарын қорғау жобасының қатысушысы болып табылады.

2021 жылы ҚР Білім және ғылым министрлігінің, ҚР Балалардың құқықтарын қорғау комитетінің тапсырысы бойынша И. К. Мацкевич пен Е.и. Барабанова Қазақстан Республикасындағы балалардың 2021 жылғы жағдайы туралы баяндаманың редакторы және құрастырушысы болды.

Кафедра профессорлары (Мацкевич и. К., Стельмах С. А.) 2021-2023 жылдары педагогикалық білім беруді жаңғырту жөніндегі республикалық жобада жұмыс жасайтын ЖОО командасының құрамына кірді

Проф. Стельмах С.А. 2023 жылы «2023-2025 жылдарға арналған жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарында инклюзивті білім беруді дамыту жөніндегі Жол картасын"жасау жөніндегі республикалық жұмыс тобының құрамына кірді.

 

 

 

Конференциялар мен көрмелерге қатысу:

 

2021 ж.

- Шығыс Қазақстан университетінде «Психология» мамандығының ашылғанына 30 жыл толуына арналған «Еуразиялық психологиялық ғылым және практика: пәнаралық тенденциялар» атты Халықаралық ғылыми-практикалық онлайн-конференция. С. Аманжолова (Өскемен, сәуір 2021 ж.)

- IEEE зияткерлік Ақпараттық жүйелер және технологиялар жөніндегі халықаралық конференциясы (Sist) (Астана, сәуір 2021 ж.)

- «Экстремалды әлемдегі экстремалды психология» 2-ші Халықаралық ғылыми форумы (РФ, Мәскеу, Қазан 2021 ж.)

- «Аманжолов оқулары» Халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы. – Өскемен, 2021.

- 1st International Symposium of Suicide (Түркия, Үскудар, мамыр 2021)

- «Аутизм спектрі бұзылған адамдарға арналған цифрлық білім беру кеңістігі оларды қоғамда әлеуметтік бейімдеу және әлеуметтік оңалту құралы ретінде» халықаралық ғылыми-практикалық конференция.(РФ, Армавир: Рио АГПУ, 2021).

- «Жаһандану жағдайындағы ғылым мен білім берудің даму үрдістері мен перспективалары» халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы (Переяслав, 2021)

- Ресей Федерациясының «Психология, Педагогика және білім берудегі инновациялық жобалар мен бағдарламалар» халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы, Челябинск, 2021) және т. б.

 

 

2022 ж.

- «World Cerebral Palsy Day» халықаралық балалар церебральды сал ауруына арналған "тірек-қимыл аппараты бұзылған балаларға арналған білім беру ортасын ұйымдастыру" ғылыми-практикалық семинары (Өскемен, 2022);

- «Бастауыш мектепте инклюзивті білім беруді іске асыру мәселелері» ғылыми-әдістемелік семинар (Өскемен, 2022);

- «Инклюзивті білім беру жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу» облыстық әдістемелік семинары (Өскемен, 2022);

- «Кәсіпқойлық және қауіпсіздік: психология жетістіктеріне сұраныстың жай-күйі мен болашағы» Халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы (РФ, Мәскеу, 2022);

- "Цифрландыру және жалғыздық" 3-ші Халықаралық симпозиумы (Түркия, Үскүдар, 2022);

- XVII Халықаралық ғылыми-тәжірибелік конференция «Бъдещето въпроси от света на науката» (Болгария, София, 2022);

- «Advances in Science and Technology" XLIV халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы (РФ, Мәскеу, 2022);

- «Global and regional aspects of sustainable development» VI Халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы ( Copenhagen,Denmark, 2022)

-Профессор Г. ж. Менлибекованың 60 жылдығына арналған «Қазіргі заманғы тұлға мен қоғамның психологиялық дайындығын дамытудың мәселелері мен перспективалары" халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы (Астана, 2022);

- ХХІІ Халықаралық ғылыми және практикалық конференция. (Prague, Czech Republic, 2022);

- he VI International Scientific and Practical Conference "Innovations Technologies in science and practice" (Haifa, Israel, 2022) және т. б.

 

2023 ж.

- «Қазіргі әлемдегі ғылым және білім: ХХІ ғасырдың сын-қатерлері» XII Халықаралық ғылыми-практикалық конференциясының материалдары (Астана, 2023).

- «Кәсіпқойлық және қауіпсіздік: психология жетістіктерінің жай-күйі мен сұранысының болашағы» Халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы (РФ, Мәскеу, 2023)

- 2nd International Scientific and Practical Conference «Science in the Environment of Rapid Changes» (Brussels, Belgium, 2023);

- «Ғылым және білім: Тарих, Қазіргі жағдай, қазіргі әлемдегі психологияның даму перспективалары" халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы (Алматы, 2023);

-Студенттер мен магистранттардың ІХ Халықаралық ғылыми-теориялық конференциясы (Қарағанды, 2023) және т. б.

 

Шығармашылық байқауларға қатысу:

Психология және корррекциялық педагогикасы кафедрасының оқытушылары жыл сайын «Жылдың үздік психологы», «ПМПК үздік маманы», «РО, ППТК үздік маманы,», «Арнайы білім беру ұйымының үздік педагогы» республикалық конкурстарының облыстық кезеңдерінде қазылар алқасының мүшелері мен төрағалары ретінде қатысады.

 

Іс-сапарлыіс-шаралар:

Психология және коррекциялық педагогика кафедрасының оқытушылары мезгіл-мезгіл мектеп түлектерімен онлайн және офлайн кездесулер өткізеді, олардың барысында ШҚО-да оқытудың артықшылықтары, кафедраның білім беру бағдарламалары, қабылдау шарттары талқыланады.

Кафедра оқытушылары қала және облыс мектептерінің оқушыларына арналған пәндік олимпиадалардың жұмысына қазылар алқасы ретінде қатысады. Қала мектептерімен бірлескен іс-шаралар, бекітілген мектептердің педагогикалық ұжымы мен бітіруші сынып оқушыларына арналған семинарлар; ШҚО мектептері бойынша көшпелі кәсіптік бағдар беру консультациялары өткізіледі.

 

Ғылым аясындағы халықаралық ынтымақтастық:

Кафедра оқытушылары Эразмус, Эразмус+ бағдарламаларымен, БҰҰ ЮНИСЕФ Балалар Қорымен, ЕҚЫҰ-мен жобалық қызмет, сараптамалық жұмыс шеңберінде тығыз ынтымақтастықты жалғастыруда.

Проф., к. психол.Н. Стельмах с. а.аймақтық алкоголь мен есірткіні теріс пайдалануды зерттеу орталығымен (RADAR) белсенді жұмыс істейді (Бен-Гурион университеті, Негев, Израиль) (2022-2023ж.). Кафедра балалар институтының директоры, "НГПУ" ФГБОУ түзету педагогикасы және психология кафедрасының профессоры Д. психолмен ынтымақтасады.Н. Агавелян Р. О.

С. Аманжолов атындағы ШҚУ-да ҚР ҰҚМ бюджет қаражаты есебінен және университеттің бюджеттен тыс қаражаты есебінен шетелдік мамандарды тарту бағдарламасы табысты іске асырылуда, оның шеңберінде кафедраға магистранттарға дәрістер оқу және консультациялар өткізу үшін шетелдік профессорлар келді (психология ғылымдарының докторы Т. Н. Березина, Мәскеу мемлекеттік психологиялық-педагогикалық психологиясының экстремалды психологияның ғылыми негіздері кафедрасының психология профессоры Университет (РФ, 2018-19 оқу жылы); Үскүдар университетінің әлеуметтану кафедрасының меңгерушісі, әлеуметтану ғылымдарының докторы, профессор Әбілфаз Дәуіт Оғлы Сүлейманов(Стамбул / Түркия 2019-2020 оқу жылы).

 

Тәжірибеге енгізу:

Әр түрлі мекемелердің, ұйымдардың және өндірістік мекемелердің тәжірибесінде дипломдық және магистрлік зерттеулердің нәтижелерін пайдалануды растайтын құжаттар енгізу актілері түрінде ұсынылған.

Авторлық құқық объектілеріне мемлекеттік тіркеу куәліктері:

2021 ж.

- 1Білім беру ұйымдарындағы кәсіптік бағдар беру жұмысының қазіргі бағыттары: кәсіптік диагностика және сүйемелдеу" кәсіптік бағдар берушілерді даярлауға арналған оқыту курсы 1.02.2021 жылғы №14777 (Барабанова Е.И.,Жақыпов А. Т.)

 

2022 ж.

- Сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетаным қалыптастырудың педагогикалық-психологиялық негіздері №26478 25.05.2022 (Ахаева А.Ш., Тургунбаева Б.А.)

2023 ж.

- Кешенді әдістеме: кохлеарлық импланты бар мектеп жасына дейінгі қазақ тілді балалардағы дауыстың интонациялық құрылымдарын зерттеу. 31980 24.01.2023 ( Байчинов Р. Т.)

 

Студенттермен және магистранттармен жұмыс (СҒЗЖ және СҒЗЖ):

 

Магистранттар ПОҚ-мен бірлесіп шаруашылық шарттық зерттеулерге қатысады (заңмен қақтығыстағы жасөспірімдердің психикалық денсаулығын зерттеу, ЮНИСЕФ Жобасы, 2018 ж., скринингке арналған зерттеу және сауалнама әдістемесін әзірлеу (7,9,10,11 сыныптардағы балалардың психикалық денсаулығын жедел диагностикалау) (12-14 жастағы, 14-16 жастағы, 16-18 жастағы балалардың психикалық денсаулығын жедел диагностикалау) 2021 ж.)

Кафедрада «Нейропсихология: теория және практика» студенттік ғылыми үйірмесі жұмыс жасайды.

Студенттер мен магистранттар халықаралық, республикалық және өңірлік ғылыми-практикалық конференцияларға белсенді қатысады, олардың нәтижесі секциялық отырыстарда сөз сөйлеу және ғылыми мақалалар жариялау болып табылады.

Жыл сайын психология, клиникалық психология және арнайы педагогика мамандықтарының барлық курс студенттеріне арналған кафедраішілік олимпиада өткізіледі.

Жыл сайын Студенттер халықаралық онлайн олимпиадаларға және ғылыми жұмыстар мен жобалар конкурстарына, республикалық онлайн және офлайн пәндік олимпиадаларға қатысады. 2023 жылы Дефектология ББ студенттері «Арнайы педагогика – Дефектология» білім беру бағдарламасы бойынша Республикалық пәндік олимпиадада 3 орын алды (Петропавл қ., СҚУ). М. Қозыбаева).

 

Білім беру жүйесінде ҒЗЖ нәтижелерін пайдалану:

 

Кафедрада өткізілетін ғылыми-зерттеу қызметі барысында алынған нәтижелер мен қорытындылар оқыту әдістерін, бағдарламалық мазмұнды немесе білім беру практикасының басқа аспектілерін жақсартуға қатысты білім беру жүйесінде пайдаланылады. Бұл академиялық ғылымды білім беру ортасының практикалық қажеттіліктерімен байланыстыруға және тиімдірек және сапалы оқу процесін қамтамасыз етуге көмектеседі.

Бүгінгі таңда студенттер мен ПОҚ-ның академиялық мобильділігі саласында Қазақстанның келесі шетелдік университеттерімен және жоғары оқу орындарымен ынтымақтастық туралы Новосібір мемлекеттік педагогикалық университеті, Армавир мемлекеттік педагогикалық академиясы өзара тиімді шарттар жасалды. Осы келісімдердің құралы студенттердің, магистранттар мен докторанттардың ғылым және білім саласындағы академиялық ұтқырлығын қамтамасыз ету бойынша серіктес жоғары оқу орындары арасындағы қызмет болып табылады.

Психология және коррекциялық педагогика кафедрасы студенттер мен оқытушыларды академиялық мобильділік шеңберінде алмасу бойынша оқытуға қабылдайды. Кафедрадағы академиялық мобильділік келесі тетіктерді іске асыру арқылы жүзеге асырылады: теориялық және практикалық дайындық мақсатында студенттердің білім беру бағдарламалары бойынша шетелге шығу (Ресей, Польша, Оңтүстік Корея); ҚР және шетелдегі басқа жоғары оқу орындарына (Лакуила университеті, Сан-Сальвадор Госпитальдық Университеті, Италия, Португалия, Мәскеу, Санкт-Петербург) академиялық алмасуды кеңейту мақсатында.

ПОҚ академиялық мобильділік аясында дәріс оқуға шетелдік ғалымдар шақырылды:

Т. А. Ә.Лауазымы, еліКурс тақырыбыБолу мерзімі
1Федосеева Ирина АлександровнаПедагогика ғылымдарының докторы, Новосибирск мемлекеттік педагогикалық университетінің профессорыПсихологиялық-педагогикалық білімдегі гендерлік проблемалар7.09.2015-19.09.2015
2Марко СаркьяпонеМедицина ғылымдарының докторы, Молизе университетінің медицина және денсаулық факультетінің психиатрия профессоры (Италия) (Department of Medicine and Health Sciences Università degli Studi del Molise)Суицидологияға кіріспе12.11.2017г-20.11.2017 г.
3Березина Татьяна НиколаевнаПсихология ғылымдарының докторы, Мәскеу мемлекеттік психологиялық-педагогикалық университетінің (РФ) экстремалды психологияның ғылыми негіздері кафедрасының психология профессорыЭкстремалды психология18.09.18-12.10.18
4Воюшина Мария ПавловнаПедагогика ғылымдарының докторы, Ресей ЖАК профессоры, Ресей Федерациясының А. И. Герцен атындағы Ресей мемлекеттік педагогикалық университетінің профессоры.Тілдік білім беру мен әдеби дамудың әдістемелік негіздері18.04-30.042018 г.
5Абульфаз Давудоглы СулеймановӘлеуметтану ғылымдарының докторы, профессор, Үскүдар университетінің әлеуметтану кафедрасының меңгерушісі (Стамбул/Турция)Саяси психология. Әлеуметтік зерттеулердің академиялық, қолданбалы және практикалық мәселелері23.08.19-19.09.19
6Профессор Хусейн УзунбойлуТаяу Шығыс университетінің профессоры (Солтүстік Кипр Түркия Республикасы)Білім беру саласындағы цифрлық технологиялар02.09.2023-30.09.2023

Психология және түзету педагогикасы кафедрасының әдістемелік жұмысы «мәдениет саласындағы білім беру ұйымдарын қоспағанда, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарында оқу-әдістемелік және ғылыми-әдістемелік жұмысты ұйымдастыру және жүзеге асыру қағидалары» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2007 жылғы 29 қарашадағы № 583 бұйрығы негізінде жүзеге асырылады (өзгерістер мен толықтырулармен 08.06.2023 ж. № 263 бұйрық) және бекітілген жоспарға сәйкес жүргізіледі.

Әдістемелік жұмыстың мақсаты-студенттік орталықтандырылған оқытуды, оқытуды және бағалауды дамытуға ықпал ететін оқу процесін оқу құжаттарымен және педагогикалық әзірлемелермен қамтамасыз ету.

Ол мыналарды қамтиды:

- оқу құжаттарын (білім беру бағдарламаларын, оқу жоспарлары мен бағдарламаларын)әзірлеу;

- «Сәрсен Аманжолов атындағы Шығыс Қазақстан университеті" КЕАҚ Білім беру порталында студенттерге цифрлық контентке қолжетімділік бере отырып, пәндердің оқу-әдістемелік кешенін әзірлеу https://edu.vku.edu.kz/

- университет арнасында бейне дәрістер түсіру және жариялау https://www.youtube.com/@user-ih9lr8gs2f/videos  (250-ден астам дәріс)

-оқу-әдістемелік әдебиеттерді басып шығару және электрондық білім беру ресурстарын әзірлеу және оларды университет кітапханасының сайтына орналастыру https://library.vku.edu.kz/

- республикалық және өңірлік деңгейдегі әдістемелік семинарларда баяндамашылар ретінде сөз сөйлеу;

- халықаралық, республикалық конференциялар, дөңгелек үстелдер мен семинарлар жинақтарында ғылыми-әдістемелік мақалалар жариялау;

- кафедра педагогтарының ашық сабақтар және өзара сабақтар өткізуі;

- «инверттелген сынып», «интерактивті басқарылатын пікірталастар», «миға шабуыл», коммуникативтік және кейс-технологиялар, инклюзивті білім беру шеңберінде бейімделген білім беру технологиялары сияқты білім беру процесінің жаңа әдістері мен әдістерін, оқыту стратегияларын, құралдары мен құралдарын енгізу және жетілдіру. 

Кафедраның әдістемелік семинары тұрақты негізде жұмыс істейді. Онда оқытудың инновациялық әдістерін қолдану мүмкіндіктері, студенттерге бағытталған тәсілдің ерекшелігі, кафедраны әдістемелік қамтамасыз ету, Интернет желісінің білім беру ресурстары мен бағдарламалары, оқу процесінің тиімділігі мен сапасын арттыру талқыланады.

Біліктілікті арттыру аясында кафедра педагогтары ғылыми тағылымдамадан және оқыту семинарларынан өтеді. Жақында өткендердің арасында" жоғары білім беру жүйесіндегі Микроквалификациялар: тұжырымдама, әдістеме және принциптер», «Болашақтың қалыптасуы: chatgpt және нейрондық желілерді қолдану бойынша педагогтарға арналған практикум»; «Финляндияның қолданбалы ғылымдар университеті Хаме үйлестірген педагогикалық білім беру әлеуетін күшейту.

Оқу процесінде «DanaBala» үздіксіз және инклюзивті білім беру орталығының зертханалар базасы пайдаланылады: сенсорлық интеграция және түзету зертханасы, психологиялық кеңес беру зертханасы, «Logolab» зертханасы, аппараттық психодиагностика және психикоррекция зертханасы, «STEAM» зертханасы, «дарынды балалар» зертханасы. Орталықтың зертханалары тәжірибеге бағдарланған сабақтар, психологиялық тренингтер, консультациялар, ғылыми-зерттеу қызметін өткізуге арналған алаң болып табылады. Зертханалар инклюзивті ортада жұмыс істейтін мұғалімдерге әдістемелік көмек ұйымдастыруға мүмкіндік береді. Тұрақты негізде «облыстық психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссия» КМҚК - мен бірлескен әдістемелік іс-шаралар өткізіледі, оларды өткізуде кафедраның сениор-лекторы, арнайы педагогика магистрі Р. Байчинов жетекші рөл атқарды. Зертханалар базасындағы қызметтің әдістемелік бағытына қазіргі заманғы мамандандырылған жабдық ықпал етеді: "Дельфа" логопедиялық тренажері, аудиометриялық модуль, байланыс полиграфы, "МастерГраф" графикалық редакторы, Томатис әдісі бойынша аудиотренингтер өткізуге арналған аппарат, SPSS Статистика бағдарламасы, ЭЭГ (электроэнцефалограф), «биологиялық кері байланыс жүйесі» БОС-аппараты, компьютерлік психодиагностикалық әдістемелер жиынтығы. Университеттің youtube арнасында https://www.youtube.com/@user-ih9lr8gs2f/videos  осы жабдықты пайдалану және сабақтарды өткізу бойынша әдістемелік ұсынымдары бар бейне-роликтер: сенсорлық интеграция және түзету зертханасы - Ауренова М.д., қауымдастырылған профессор, К. пс.Н. https://www.youtube.com/watch?v=AlcN62HULCQ ; «Logolab» зертханалары - Стельмах С. А., профессор, К. пс.н, https://www.youtube.com/watch?v=i9hdbDlF48o;  аппараттық психодиагностика және психокоррекция зертханалары-Смаилова Ж. у., сениор-лектор, психология магистрі https://www.youtube.com/watch?v=1RjQa6BV9Qw

Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы

*оқытушы портфолиосын көру үшін суретке басыңыз*

Бекбаева Малика Фархатовна

Бекбаева Малика Фархатовна

Зав.каф ПиКП

Ахаева Акмарал Шахарбергеновна

Ахаева Акмарал Шахарбергеновна

сениор-лектор

Аканова Жанель Маратбековна

Аканова Жанель Маратбековна

Сениор-лектор

Ладзина Наталья Алексеевна

Ладзина Наталья Алексеевна

Профессор

Мацкевич Ирина Константиновна

Мацкевич Ирина Константиновна

Профессор

Ауренова Мадина Даулеткановна

Ауренова Мадина Даулеткановна

Ассоц.профессор

Аликанова Эльвира Абзаловна

Аликанова Эльвира Абзаловна

Сениор-лектор

Барабанова Елена Ивановна

Барабанова Елена Ивановна

Ассоц.профессор

Канапиянова Кымбат Даутбековна

Канапиянова Кымбат Даутбековна

Сениор-лектор

Матаева Бакытгуль Укужаровна

Матаева Бакытгуль Укужаровна

Сениор-лектор

Смаилова Жанар Утегеновна

Смаилова Жанар Утегеновна

Сениор-лектор

Тоқтарбекова Кұралай Тоқтарбековна

Тоқтарбекова Кұралай Тоқтарбековна

Сениор-лектор

Стельмах Светлана Александровна

Стельмах Светлана Александровна

профессор

Тюлюпергенева Раушан Жомартовна

Тюлюпергенева Раушан Жомартовна

Ассоц.профессор

Тенкебаева Арай Зайнолдиновна

Тенкебаева Арай Зайнолдиновна

Сениор-лектор

Кукина Юлия Евгеньевна

Кукина Юлия Евгеньевна

Ассоц.профессор

Жумагалиева Бибинур Кайнуллакызы

Жумагалиева Бибинур Кайнуллакызы

Ассоц.профессор

Турымтаева Бибинур Ержановна

Турымтаева Бибинур Ержановна

Сениор-лектор

Курмангалиева Карлыгаш Бакытовна

Курмангалиева Карлыгаш Бакытовна

лектор

Есимханова Дидара Муратовна

Есимханова Дидара Муратовна

Сениор-лектор

Кнопка "Наверх" с иконкой